Wakker zonder koffie?

Het overgrote deel van Nederland heeft het nodig, een kopje koffie om wakker te worden. Maar dit kan ook op een andere manier. Want wanneer je wakker wordt heeft je lichaam vooral een groot water te kort. Lees verder om te ontdekken hoe je wakker kunt worden zonder een kopje koffie.
wakker zonder koffie cafeine
's Ochtends wordt de gemiddelde persoon wakker met een vochttekort van ruim 1 liter.

Dit betekent dat je stofwisseling maar langzaam op gang komt. Vaak wordt dan cafeïne gebruikt om je wakker te schudden.

Probeer eens een alternatieve aanpak.

Ga direct douchen s ochtends en drink steeds van de douchekop totdat je moet plassen. Meestal heb je een goede liter nodig.

Vervolgens ga je licht ontbijten met fruit, muesli, yoghurt en een glas Berry Blaster of een vitamine C tablet.

Na 30 á 60 minuten zul je nog wel een keer goed moeten plassen.

De eerste dagen zullen wennen zijn. Maar houd je het vol, dan zul je na een paar weken merken dat je s middags en s avonds veel meer energie hebt dan voorheen. Ook zul je merken dat je huid er beter uitziet en mogelijk val je ook verrassend af.

Hou je van de smaak van koffie, dan is voor je lichaam het optimale tijdstip voor een cafeïne stoot circa 60 minuten na de lunch of net voor het sporten.


Meer info?