Afvallen ingewikkeld & saai? Niet met deze zomerse salade (2)!

Blog-salade
Shares

De verleiding is groot om met mooi weer iedere dag op een terrasje gefrituurde tapas of allerlei andere borrelhappen te eten. Hartstikke lekker natuurlijk, maar niet zo’n goed idee als je wilt afvallen. Salades zijn snel gemaakt, bevatten weinig calorieën en je kunt er eindeloos mee variëren.

Je hoeft dus niet naar het letterlijke fastfood te grijpen om lekker te eten. Deze salade maakte ik met ingrediënten, peultjes en gebakken kipfilet, die ik toch al in de koelkast had staan. Het past prima in je afvaldieet. Meer ideeën? Zie ook de zomerse geitenkaassalade of linzensalade met lage glycemische index.

Dit heb je nodig voor 1 persoon

1/2 gebakken kipfilet (mag ook koud); 3 eetlepels peultjes; 50 gram gemengde paddestoelen (gebakken in olijfolie); eetlepel geroosterde pompoenpitten; 3 handjes rucola; 1/3 zoete puntpaprika; 5-7 blaadjes verse basilicum evt. in tweeën gescheurd; handje gesneden ijsbergsla; scheutje mooie loijfolie; scheutje balsamico; nootmuskaat, zout en peper.

Zo maak je het

  1. Bestrooi 1/2 kipfilet met peper en zout en bak gaar in olijfolie. Geen zin om te bakken? Je kunt ook heel goed dungesneden plakjes Parmezaanse kaas of oude Goudse met deze salade combineren. Lekker met de peperige smaak van de rucola.
  2. Maak peultjes schoon en kook 3-4 minuten. Afgieten en naar smaak nootmuskaat erover raspen en bestrooien met peper en zout. Maak intussen de paddenstoelen schoon, snijd in eetbare stukken en bak in olijfolie. Laat beide iets afkoelen op een stenen bord. Als snel en makkelijk alternatief voor de peultjes kun je een blikje artisjokharten opentrekken en er daar twee van meebakken met paddestoelen.
  3. Rooster pompoenpitten in een klein scheutje olijfolie op een laag pitje. Dit duurt ongeveer de gehele bereiding.
  4. Was de rucola en laat goed uitlekken. Dep indien nodig na met keukenpapier. Verspreid over een groot bord. Maak paprika schoon en snijd in stukjes. Verspreid over de rucola. Pluk basilicumblaadjes, scheur doormidden en verdeel ook over het bord. Snijd de ijsbergsla fijn en voeg aan de salade toe.
  5. Verdeel peultjes en paddenstoelen over het bord, besprenkel met olie en balsamico.

Geef als eerste een reactie on "Afvallen ingewikkeld & saai? Niet met deze zomerse salade (2)!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares