Leuk filmpje: eten dat goed is voor je hersenen. Alles wat je kauwt, doorslikt en drinkt heeft invloed.

Shares

Moe na de lunch? Rusteloos en alert ’s nachts? Het heeft allemaal te maken met je voeding, want je keuze voor wat je eet of drinkt heeft zowel direct als op de lange termijn effect op het krachtigste orgaan in je lichaam: je hersenen. Eten dat goed is voor je hersenen bevat:

  1. Vetten – Omega 3 en -6 vetzuren – noten, zaden en vetten vis. Beschermen tegen degeneratieve hersenziekten – Trans- en verzadigd bevorderen deze juist.
  2. Eiwitten en aminozuren: voorlopers neurotransmitters en goed voor stemming, slaap, alertheid en gewicht.
  3. Antioxidanten, vitamine B6, 12 en foliumzuur, ijzer, koper zink en natrium
  4. Koolhydraten: geven energie. Je hersenen gebruiken maar liefst 20% van onze energie, terwijl ze maar 2% van je lichaam vormen.
Neem even 5 minuutjes de tijd voor dit filmpje en dan begrijp je waarom je al die voedingsstoffen iedere dag weer binnen moet krijgen.
video
Shares
0 0 vote
Artikelbeoordeling

Advertentie

Advertisements

AMISET RELAXPAKKET
Extreme stress of lichamelijke vermoeidheid hebben een desastreus effect op je lichaam: weerstand, concentratie en energieniveaus nemen aanzienlijk af. Je kunt je lichaam en brein ‘resetten' met behulp van natuurlijke remedies, die al eeuwenlang gebruikt worden. Deze helpen je ontspannen, lekker slapen en met stress om te gaan. Binnen een paar dagen zul je verschil merken en na 2 - 3 weken voel je je weer helemaal jong en fris!

relaxpakket

Subscribe
Abonneren op
guest

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Shares