Leuk filmpje: eten dat goed is voor je hersenen. Alles wat je kauwt, doorslikt en drinkt heeft invloed.

Shares

Moe na de lunch? Rusteloos en alert ’s nachts? Het heeft allemaal te maken met je voeding, want je keuze voor wat je eet of drinkt heeft zowel direct als op de lange termijn effect op het krachtigste orgaan in je lichaam: je hersenen. Eten dat goed is voor je hersenen bevat:

  1. Vetten – Omega 3 en -6 vetzuren – noten, zaden en vetten vis. Beschermen tegen degeneratieve hersenziekten – Trans- en verzadigd bevorderen deze juist.
  2. Eiwitten en aminozuren: voorlopers neurotransmitters en goed voor stemming, slaap, alertheid en gewicht.
  3. Antioxidanten, vitamine B6, 12 en foliumzuur, ijzer, koper zink en natrium
  4. Koolhydraten: geven energie. Je hersenen gebruiken maar liefst 20% van onze energie, terwijl ze maar 2% van je lichaam vormen.
Neem even 5 minuutjes de tijd voor dit filmpje en dan begrijp je waarom je al die voedingsstoffen iedere dag weer binnen moet krijgen.

Advertentie

HET AMISET BREINPAKKET
Wanneer je lange dagen maakt en continu een beroep doet op je hersenen, komt het erop aan dat je zorgt voor de goede voedingsstoffen. Er zijn drie voedingsgroepen die een groot verschil maken: 1) omega 3-vetzuren uit visolie 2) adaptogenen bij stress als ginseng en 3) magnesium dat zorgt voor rust en herstel van je hoofd. Als je de juiste voeding hiervoor kiest, suiker en witbrood van het menu schrapt, granen en magnesiumrijke voeding toevoegt, dan word je – qua chemische samenstelling – een heel ander mens.breinpakket
Shares

Advertentie

 

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares