Eén ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie eieren per week = gezond

Shares

Eieren. Daar is iets mee. Van tijd tot tijd staan ze in een kwaad daglicht. Vooral omdat er cholesterol in zit, maar zolang niet duidelijk hoe slecht dat voor je is, hoef je je eitje niet te missen. In de nieuwe schijf van vijf zijn ze weer prominent aanwezig. Omdat het een goede bron van eiwitten is, luidt het advies: drie eieren per week voor een gevarieerde voeding. Begin er vanavond mee, met deze lekkere frittata die nog snel klaar is ook: 

Frittata met geitenkaas

Lekker en gezond: goede eiwitten, zink en ijzer uit de kaas en eieren, anti-oxidanten als lycopeen uit de tomaten en meer ijzer en magnesium uit de spinazie. Restjes (als je die al hebt) zijn de volgende dag koud ook erg lekker.

Dit heb je nodig voor 2 personen:

6 eieren; versgemalen zwarte peper; flinke handvol spinazie; olijfolie; zongedroogde tomaten; 6 blaadjes basilicum; 150 gram zachte geitenkaas; kant-en-klare groene salade; wittewijnazijn.

Zo maak je het:

  1. Verwarm de grill voor. Klop de eieren los met de peper. Hak de spinazie grof, snijd de tomaten (indien nodig) en de kaas in plakjes.
  2. Verwarm de olijfolie in een grote koekenpan en giet de eieren erbij. Verdeel de spinazie, tomaten, basilicum en kaas over de eieren. Bak zachtjes zonder roeren, ongeveer drie minuten. Zet dan de pan onder de hete grill tot de frittata mooi bruin is.
  3. Serveer met een groene salade besprenkeld met een dressing van olijfolie en azijn.

Advertentie

VOOR WIE IS HET VROUWEN 30 CARDIOPAKKET?
's Ochtends cardio maakt het verschil. Voor je metabolisme, om af te vallen en om een gezonde BMI te behouden. Vroeg op om je rondje te lopen geeft je verbranding een kickstart. Heb je niet altijd evenveel energie dan helpt deze combinatie van producten je aan voldoende energie. Het pakket bestaat uit Morning Rush, Road Runner en Green Tiger.

WAAROM HET AMISET VROUWEN 30 CARDIOPAKKET?
Regelmaat en discipline zijn de sleutelwoorden. Geen dag overslaan, je niet verschuilen achter te laat naar bed, koutjes of spier- en gewrichtspijn. Het is een goed idee om stimulerende producten, zoals koffie, zoveel mogelijk te vermijden en te zorgen voor zoveel mogelijk voedingsmiddelen die op een andere manier kracht en energie geven: groene thee, groene koffie, bonen en andere peulvruchten en noten. Groene koffie die goed is geproduceerd, kan een vorm van cafeïne bevatten die eerst door je lichaam afgebroken moet worden. Dit heeft een langzamer effect, maar geeft je wel heel veel energie. Complexe koolhydraten uit geven tijdens het sporten voldoende energie. Samen met groene thee zorgt dit ervoor dat je makkelijker je bed uit komt en ook 's avonds nog voldoende energie hebt. Je zult zien dat je dan minder trek in koffie hebt. 
Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares