Eén ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie eieren per week = gezond

Blog frittata
Shares

Eieren. Daar is iets mee. Van tijd tot tijd staan ze in een kwaad daglicht. Vooral omdat er cholesterol in zit, maar zolang niet duidelijk hoe slecht dat voor je is, hoef je je eitje niet te missen. In de nieuwe schijf van vijf zijn ze weer prominent aanwezig. Omdat het een goede bron van eiwitten is, luidt het advies: drie eieren per week voor een gevarieerde voeding. Begin er vanavond mee, met deze lekkere frittata die nog snel klaar is ook: 

Frittata met geitenkaas

Lekker en gezond: goede eiwitten, zink en ijzer uit de kaas en eieren, anti-oxidanten als lycopeen uit de tomaten en meer ijzer en magnesium uit de spinazie. Restjes (als je die al hebt) zijn de volgende dag koud ook erg lekker.

Dit heb je nodig voor 2 personen:

6 eieren; versgemalen zwarte peper; flinke handvol spinazie; olijfolie; zongedroogde tomaten; 6 blaadjes basilicum; 150 gram zachte geitenkaas; kant-en-klare groene salade; wittewijnazijn.

Zo maak je het:

  1. Verwarm de grill voor. Klop de eieren los met de peper. Hak de spinazie grof, snijd de tomaten (indien nodig) en de kaas in plakjes.
  2. Verwarm de olijfolie in een grote koekenpan en giet de eieren erbij. Verdeel de spinazie, tomaten, basilicum en kaas over de eieren. Bak zachtjes zonder roeren, ongeveer drie minuten. Zet dan de pan onder de hete grill tot de frittata mooi bruin is.
  3. Serveer met een groene salade besprenkeld met een dressing van olijfolie en azijn.

Geef als eerste een reactie on "Eén ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie eieren per week = gezond"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares