Geen energie vóór je training? Met deze pre-workoutsnacks zit je nooit meer met een lege tank

Shares

Je training begint om 19.00 uur. Te vroeg om een avondmaaltijd naar binnen te werken (met een volle maag sporten is echt niet echt), maar na een lange dag heb je van tevoren wél honger! Wat nu!? Met deze vijf pre-workout snacks begin je stuiterend van de energie aan je training of wedstrijd begint.

  1. Dadelshake
  2. Green Power
  3. Fruit
  4. Soepje
  5. Verse dadels

Zorg dat er minimaal een uur tussen eten en je training zit, dan komt het niet omhoog tijdens je twintigste burpee!

5 snacks als je geen energie hebt voor je workout

1 – Dadelshake

Dit is dé natuurlijke energydrink! Als je deze shake ophebt, sta je zeker te stuiteren van de energie.
Doe 4 verse dadels met 1 tl kaneel, wat ijsblokjes en 100 ml water in de blender. Even mixen en klaar!

2 – Green Power

Groene smoothies zijn echte energiebommetjes. Probeer eens het volgende recept: 200ml water; 1 appel; 1/4 ananas; 1/4 komkommer; 1/2 limoen.

TIP: maak deze smoothie lekker romig met wat extra avocado erbij.

3 – Fruit

Nog snel een banaan, bakje mango of appel voor je gaat trainen, is altijd een goed idee. Makkelijk om mee te nemen voor onderweg als je geen energie hebt, maar te weinig tijd om te eten.

4 – Soepje

Dat gaat met een kopje soep wat minder goed voor het trainen is licht verteerbaar en geeft je tóch het gevoel dat je wat vulling in je maag hebt. Een supergoede pre-workoutsnack dus.

pre-workoutsnack5 – Verse dadels

Perfecte bron van goede suikers die je lichaam heel blij maken en snel energie geven.

 

 

Advertentie

HET AMISET SPORTPAKKET
Groei je niet, sport je niet en ben je weinig ziek? Dan krijg je waarschijnlijk voldoende proteïne binnen uit je basisvoeding. Is je lichaam in ontwikkeling? Sport je een paar keer in de week? Ben je vaak onnodig vermoeid? Herstel je moeizaam? Ook te vaak grieperig? Dan zou je lichaam waarschijnlijk beter functioneren met een hogere inname van proteïnen. Proteïne is een lange ketting van bouwblokken die aminozuren heten. Deze aminozuren worden vervolgens in jouw lichaam verbruikt in o.m. hormonen en enzymen en ze helpen vooral bij het onderhoud en de vernieuwing van spierweefsel. Hard Body bevat precies de juiste hoeveelheid van de allerbeste weiproteïne met extra glutamine. Magnesium is goed voor het concentratievermogen, het geheugen en voor de leerprestatie. Groene thee geeft je extra energie om langer door te gaan met sporten. 
Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares