Gemakkelijk zonder gluten: pasta op z’n Provençaals

Shares

Heb je glutenallergie? Dat hoeft je er niet van te weerhouden om te genieten van lekkere pasta, gebak of heerlijke toetjes. En je kunt het lekker zelf maken.

Gluten is de benaming voor het eiwit dat in een groot aantal granen zit en waar sommige mensen een allergie (coeliakie) voor hebben of een intolerantie. Dat betekent niet dat je niet kunt genieten van een heerlijke pasta. Rijstpasta is glutenvrij en je maakt er dezelfde lekkere gerechten mee als met ‘gewone’ pasta. Neem dit recept bijvoorbeeld:

Advertisements

Pasta uit de Provence

Dit heb je nodig voor 4 personen:

1 eetlepel olijfolie; 1 kleine ui; 3 teentjes knoflook; 500 gram trostomaten; 150 ml groentebouillon; 2 eetlepels aceto balsamico; 15-20 blaadjes verse basilicum; 1 eetlepel tomatenpuree; 250 gram gehalveerde cherrytomaatjes; 125 gram zwarte olijven, in plakjes; 25 gram ansjovis uit blik; 200 gram gemarineerde artisjokharten; 250 gram rijstpasta

Zo maak je het:

  1. Verwarm de olijfolie in een koekenpan en bak de gesnipperde ui op laag vuur in ongeveer drie minuten glazig. Voeg de geperste knoflook toe en laat nog een minuutje doorbakken. Voeg de gehakte trostomaten, de bouillon en de balsamico toe en laat afgedekt twintig minuten zachtjes pruttelen. Doe de inhoud van de pan over in een grote kan met de vijf of zes blaadjes basilicum en de tomatenpuree. Draai het geheel glad met een (staaf)mixer. Doe terug in de pan en roer er de cherrytomaatjes, de in plakjes gesneden olijven, de uitgelekte en fijngehakte ansjovis en de artisjokharten (in vieren gesneden) door. Breng op smaak met zout en peper en houd warm.
  2. Kook in de tussentijd de pasta volgens de gebruiksaanwijzing beetgaar in kokend water. Giet af en doe terug in de pan. Roer er de tomaten-ansjovissaus door en serveer meteen met een paar basilicumblaadjes erover gestrooid.
Shares
0 0 vote
Artikelbeoordeling

Advertentie

AMISET RELAXPAKKET
Extreme stress of lichamelijke vermoeidheid hebben een desastreus effect op je lichaam: weerstand, concentratie en energieniveaus nemen aanzienlijk af. Je kunt je lichaam en brein ‘resetten' met behulp van natuurlijke remedies, die al eeuwenlang gebruikt worden. Deze helpen je ontspannen, lekker slapen en met stress om te gaan. Binnen een paar dagen zul je verschil merken en na 2 - 3 weken voel je je weer helemaal jong en fris!

relaxpakket

Subscribe
Abonneren op
guest

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Shares