Gewone magnesium verbetert je stemming in 2 weken – zonder de bijwerkingen van anti-depressiva

magnesium verbetert je stemming
Shares
Je haalt magnesium uit donkergroene groenten die niet gekookt zijn en o.a. noten en zaden, chocolade, peulvruchten, granen.

Magnesium brengt je zenuwen tot rust, maar blijkt nu ook effectief in de strijd tegen depressiviteit. Onderzoek toont aan: magnesium verbetert je stemming in 2 weken. Daarnaast heeft dit supermineraal heel veel andere voordelen.

  • Dagelijkse inname van magnesium verbetert je stemming zonder bijwerkingen.
  • 61% geeft aan het weer te gebruiken.
  • Magnesium bestrijdt ontstekingsreacties, die weer in verband worden gebracht met psychische afwijkingen.
  • Verbeteringen treden bij iedereen op, ongeacht leeftijd, geslacht of gebruik van anti-depressiva.

Wetenschappers van de Universiteit van Vermont hebben onderzoek gedaan naar het effect van magnesium op depressiviteit. Een deel van de onderzochte personen (gemiddelde leeftijd van de groep was 52 en allen leden aan een milde tot matige depressie) kreeg dagelijks 248 mg. Dit is een lage dosering. De anderen kregen niks. Het bleek dat stemming en angst gevoelens al na twee weken duidelijk minder werden. Voordeel van magnesium is dat bijwerking van anti-depressiva, zoals misselijkheid, gewichtstoename en slapeloosheid bij hen niet voorkwamen.

Je kunt magnesium dagelijks innemen, ’s avonds circa 1 uur voor het slapen gaan en/of net na inspanningen, afhankelijk van je routine.

Magnesium verbetert je stemming en meer

De resultaten zijn zeer bemoedigend, als je bedenkt dat er veel behoefte is aan aanvullende behandelmogelijkheden voor depressiviteit. Magnesium verbetert je stemming op veilige, snelle en goedkope manier en zonder bijverschijnselen. Dus waarom zou je het niet proberen? Magnesium doet nog meer, want dit supermineraal activeert wel 800 processen in ons lichaam.

Wist je dat magnesium…

  • dé energieleverancier voor het lichaam is waar je bij vermoeidheid op kunt rekenen.
  • extra nodig is als je veel sport, omdat het spieren helpt aanspannen en ontspannen en de lactaatspiegel na inspanning laat dalen om zo verzuring en kramp tegen te gaan.
  • de aanmaak van botten en tanden ondersteunt: zonder magnesium geen opname van calcium uit het bloed.
  • de celdeling en aanmaak van nieuwe cellen ondersteunt en daarom populair is bij (kracht)sporters.
  • relaxt, balans brengt en helpt slapen, want het bevordert een goed functioneren van het zenuwstelsel.
  • bijdraagt aan hersen- en zenuwfuncties die betrokken zijn bij geheugen, leervermogen en concentratie.
Magnesium helpt je het leven bijbenen

7 redenen om dagelijks magnesium in te nemen:

  1. Alles slijt, je lichaam ook, maar magnesium helpt je lichaam jong blijven en ondersteunt de dagelijkse aanmaak van nieuwe cellen en weefsels.
  2. Het is essentieel voor een goede geheugenfunctie, want het draagt bij aan de hersen- en zenuwfuncties die betrokken zijn bij geheugen, leervermogen en concentratie.
  3. Ben je gestrest? Magnesium helpt je zenuwen in balans blijven. Dat voel je geestelijk maar ook lichamelijk aan je spieren en gewrichten.
  4. In een land met veel zuivel – en dus calciumrijke voedsel – is magnesium de vaak onbekende sleutelfactor voor sterke botten en tanden. Geen magnesium, geen opname van calcium in de botten. Heel simpel.
  5. Tanden worden ook binnenin sterk gehouden door de werking van calcium samen met magnesium.
  6. Magnesium is nodig op plekken waar je lichaam véél energie nodig heeft. Denk aan je hersenen, hartspier en de lever, waar meer dan 500 processen plaatsvinden. Het is essentieel wanneer het lichaam ineens veel energie moet vrijmaken uit opgeslagen vetten en koolhydraten. Je voelt dat magnesium je energiepeil bepaalt!
  7. Sporters verbruiken meer magnesium, omdat zij hun spieren meer gebruiken. Door een tekort worden de spieren meer gespannen en dit leidt tot minder flexibele gewrichten. Daarom nemen bijvoorbeeld wielrenners magnesiumpoeder in hun sportdrank.
Shares

Geef als eerste een reactie on "Gewone magnesium verbetert je stemming in 2 weken – zonder de bijwerkingen van anti-depressiva"

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*


Shares