Hoe word ik groter? 3 gouden regels voor spiergroei

Shares

Wanneer je goed bezig bent met je voeding aan te passen en de juiste training vol te houden, zul je gemerkt hebben dat je lichaam verandert. Je lichaam wordt strakker, maar sommigen willen graag nog grotere of meer gedefinieerde spieren. Deze 3 gouden regels gaan jou daarbij helpen:

  1. Rust
  2. Inspanning
  3. Voedingsstoffen

3 gouden regels voor spiergroei

Wil je je spieren verder ontwikkelen? Dan is trainen alleen niet genoeg. Je moet er echt voor gaan en ook het volgende onder de loep nemen:

Advertentie

 

informatie

Rust

Neem je wel voldoende rust? Goed slapen en rustperiodes in je weekschema zijn net zo belangrijk als het trainen zelf. Met drie rustdagen per week zul je meestal meer resultaat boeken dan met elke dag trainen.

Inspanning

Vraag je te veel van je spieren? Een toename van 2 tot 3 kilo droge spiermassa per maand is het maximum dat iemand – die alles mee heeft en gezond wil blijven – kan ontwikkelen.

Voedingsstoffen

Voor intensieve krachttraining heb je extra voedingsstoffen nodig die herstel bevorderen en zorgen dat je meer uit iedere training kunt halen. Het volgende schema is het overwegen meer dan waard:

  1. Neem tijdens het trainen een energierijke sportdrank.
  2. Gebruik 30-60 minuten na het ontbijt een weiproteïneshake met een theelepel creatine en direct na je trainingen eentje met een halve theelepel magnesium.
  3. Drink ook een weiproteïneshake met extra nutriënten net voor het slapen gaan.
  4. 28+ mannen kunnen tevens baat hebben bij tribulus.

Advertentie

Voor wie is het Amiset Creatinepakket?
De supplementen (creatine, eiwit en magnesium) zijn geschikt voor mannen en vrouwen die intensief trainen, goed willen herstellen en hun spieren optimal willen ontwikkelen.  Met een echte power creatine kun je langer en intensiever doorgaan met je trainingen. Dit 100% creatinemonohydraat behoort tot de top op het gebied van vormen van creatine. Het is gebonden aan water en wordt verreweg het meeste gebruikt. 
Na je training is optimaal herstel wel van belang. Bouw dus voldoende rust in tussen je trainingen en neem direct na het sporten magnesium. De poedervorm is effectiever dan pillen. Een Hard Body eiwitshake ondersteunt spiergroei en herstel. Bovendien voorkomt het dat je honger krijgt en gaat snacken.
Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares