Ladies opgelet! Ook wij moeten onze borstspieren trainen

borstspieren
Shares

Hoor jij vrouwen onderling weleens vragen hoeveel keer ze kunnen bench pressen (bankdrukken dus)? Het antwoord is waarschijnlijk: “Geen één.” Vrouwen doen dat heel vaak niet. En dat is jammer. Opdrukken is echt niet alleen voor mannen. Juist ook het trainen van je borstspieren, de bovenste helft van je lichaam, mogen vrouwen niet overslaan. Heel ingewikkeld hoeft het niet te zijn. Maak gewoon deze 3 klassieke oefeningen 2x per week onderdeel van je workout:

  1. Bench press (bankdrukken)
  2. Dumbbell fly
  3. Opdrukken

Bonus: mooie boezem

Wanneer je wel rug, armen, romp en benen traint, maar niet je borst kan dit erin resulteren dat je lichaam niet meer in balans is. Sommige spiergroepen zijn dan overontwikkeld en andere juist onderontwikkeld. Met als gevolg een slechte houding, een ielige borst in vergelijking met de rest van je lichaam en omdat je hier minder kracht hebt, zullen sommige andere oefeningen ook niet lukken. Hierdoor raak je sneller geblesseerd. De bonus voor vrouwen is bovendien dat stevige borstspieren positief zijn voor de stand van je boezem. Bovendien past het goed in een totale ontwikkeling van je lichaam en spiertonus. Met 3 oefeningen kom je dus al een heel eind. Ondersteun je inspanningen in de sportschool met een goede eiwitshake. Bedenk hierbij dat je musculus pectoralis (je grote borstspier dus) een zeer grote spier is. Is deze beter ontwikkeld, dan komt dit je vetverbranding in rust ten goede.

De 3 klassiekers voor je borstspieren

1 – Bench press

Dit kun je vlak of schuin naar boven of schuin naar beneden doen. Zorg ervoor dat je begint met gewicht dat je makkelijk kunt hebben als een soort warming-up. Doe minimaal 15 herhalingen voor je overgaat naar een zwaarder gewicht, dat je dan 6-8x herhaalt. 30 seconden rust en nogmaals, tot maximaal 3x.

2 – Dumbbell fly’s

Ook hier geld: begin met een warming-up met relatief weinig gewicht, gevolgd door 3 series van 10-12 herhalingen.

3 – Opdrukken

Een echte klassieker natuurlijk, die je letterlijk overal kunt doen. Horizontaal, maar ook zwaarder door of je benen, of je armen hoger te plaatsen, een gymbal te gebruiken of op één arm. Perfect ook op vakantie, want zo te doen op het strand. Als je het maar goed doet!

Geef als eerste een reactie on "Ladies opgelet! Ook wij moeten onze borstspieren trainen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares