Natuurlijke eetlustremmers: dé truc om af te vallen

Blog-eetlustremmers
Shares

Wanneer je wilt afvallen kun je twee dingen doen: minder eten en/of meer bewegen. Vaak wordt er extra veel nadruk gelegd op meer bewegen. Val je maar niet af? Richt je dan op het remmen van je eetlust door:

  1. Verstandig bewegen
  2. Glucomannan
  3. Anders eten

Jezelf keer op keer weer met tegenzin naar de sportschool slepen om zo lang mogelijk op de crosstrainer te staan, naar het digitale display kijkend, hoe langzaam het aantal verbrande calorieën toeneemt en de tijd die je nog te gaan hebt minder wordt. Dat schiet niet op. Zeker als je maar niet afvalt? Met wat minder tijd in de sportschool, meer tijd in de keuken en het toevoegen van natuurlijke eetlustremmers aan je dieet moet het lukken.

3 natuurlijke eetlustremmers

1 – Verstandig bewegen

Als je dagelijks 1000 calorieën meer binnenkrijgt dan dat je verbrandt en je wilt afvallen, dan kun je meer gaan bewegen. Met veel beweging verbrand je veel minder calorieën dan dat je zou verwachten. Met dertig minuten joggen of op de crosstrainer verbrand je waarschijnlijk niet meer dan 350 calorieën. Dit zijn 2,5 blikjes frisdrank. Veel mensen, met of zonder overgewicht, houden dit dagelijkse sportregime niet lang vol. Bewegen heeft veel gezondheidsvoordelen, maar in je strijd om af te vallen kan het ook een nadeel zijn want veel extra beweging verhoogt ook je eetlust. Je voelt het al aankomen… dat zijn weer extra calorieën. Als je calorieën verbrandt wil je lichaam ze nou eenmaal weer aanvullen. Ga je met tegenzin sporten? Dan houd je dit niet lang vol. Ga een paar keer per week lekker bewegen: sporten of iets actiefs doen en onderdruk je eetlust!

2- Glucomannan

Eetlustremmers verminderen je eetlust of hongergevoel. Er zijn eetlustremmende geneesmiddelen, maar die hebben vaak nadelige bijwerkingen zoals verstopping. Een natuurlijke eetlustremmer is glucomannan. Dit is een oplosbare vezel die afkomstig is van de wortel van de konjacplant. Het wordt traditioneel gebuikt bij de behandeling van constipatie. De vezels hebben een zeer groot absorberend vermogen. Wanneer ze in contact komen met water nemen ze veel water op en zwellen op, waardoor het hongergevoel afneemt. In je darmen werkt het ook nog als een spons die cholesterol opneemt. Door glucomannan aan je dieet toe te voegen kun je het hongergevoel onderdrukken waardoor je minder de neiging zult hebben extra of te veel te eten.

3 – Anders eten

Dat je geen tijd hebt om een gezonde maaltijd klaar te maken mag geen excuus zijn. In plaats van veel tijd kwijt te zijn met het naar de sportschool toegaan, sporten en het omkleden kun je misschien beter wat minder naar de sportschool gaan en wat meer tijd besteden aan een gezond dieet. Hiermee zorg je voor een afname van de hoeveelheid calorieën en die hoef je er dan ook niet af te sporten. Laat de frisdrank staan. 2,5 blikjes bespaart je immers een half uur op de crosstrainer. Heb je vaak zin om te snacken of de neiging tot het eten van grote porties? Voeg dan ook deze natuurlijke eetlustremmers toe aan je dieet om af te vallen:

  • Water – een paar glazen voor de maaltijd vermindert het hongergevoel.
  • Groene thee – vermindert het hongergevoel net als water en de catechines in de thee stimuleren de vetverbranding.
  • Citroen – de pectine vermindert het hongergevoel.
  • Appels – bevordert de aanmaak van het hormoon GLP-1, een signaalstof die aangeeft dat je genoeg gegeten hebt.

    Als je een appel eet krijgen je hersenen het signaal dat je vol zit.

    Als je een appel eet krijgen je hersenen het signaal dat je vol zit.

  • Eieren – een omelet of gekookt ei bij je ontbijt geeft een vol gevoel.

Geef als eerste een reactie on "Natuurlijke eetlustremmers: dé truc om af te vallen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares