Niet genoeg spieren? Koolhydraten, training en eiwitten helpen in gewicht aankomen

in gewicht aankomen
Shares

Tegenwoordig lijkt iedereen te willen afvallen. We worden dan ook gemiddeld steeds dikker en dikker. Toch is er nog een groep die graag wil aankomen en dat is eigenlijk moeilijker dan afvallen. Wil jij weten hoe je gemakkelijker aan kunt komen? Dit zijn 7 tips die je kunnen helpen.

Mensen die mager zijn en zwaarder willen worden, hebben vaak een hogere verbranding: doordat ze beweeglijk zijn, veel sporten of veel spiermassa hebben. Dit betekent dat je dan extra koolhydraten nodig hebt om de verhoogde behoefte van je lichaam aan energie te compenseren. Wanneer je niet voldoende koolhydraten binnenkrijgt, zal je lichaam spierweefsel afbreken om zo aan energie te komen. Dit is de reden dat je mager blijft of magerder wordt. Vooral als je sport.

Advertentie

 

informatie

7 tips die helpen in gewicht aankomen

  1. Lijd nooit honger en snack gezond en vaak. Liever zes of meer kleine porties dan drie grote maaltijden op een dag.
  2. Zorg voor volop hoogwaardige koolhydraten in je voeding. Denk aan havermout, volkoren brood, zilvervliesrijst of zoete aardappel. Als je het lastig vindt om zoveel te eten, drink dan 1 à 2x per dag een shake rijk aan hoogwaardige koolhydraten te drinken.
  3. Doe aan krachttraining. Spieren wegen zwaarder dan vet en geven je lichaam mooie vormen.
  4. Train drie tot vier keer in de week, maar niet twee dagen achtereen. Zo krijgt je lichaam voldoende rust tussendoor waarin je spieren kunnen herstellen en groeien. Rust is net zo belangrijk als het trainen zelf.
  5. Zorg voor voldoende energie om intensief te trainen en om spierafbraak te voorkomen, kun je kiezen voor een nutriëntrijke sportdrank.
  6. Beschermt je spieren tegen afbraak en zet ze aan tot herstel en groei. Een weiproteïneshake na je training en/of net voor het slapen.
  7. Wanneer je lichaam aan het trainen gewend is en je je grenzen wilt verleggen kun je zwaarder gaan trainen. Creatine kan je hierbij helpen.

Op een gezonde manier in gewicht aankomen is moeilijker dan een paar kilo’s afvallen. Accepteer dat het niet zo snel zal gaan als je misschien wel zou willen. Een toename van 1 kilo spiermassa per maand is echt al heel wat.

Ieder lichaam heeft z’n eigen tempo om te groeien. Wees dus geduldig.

Advertentie

HET AMISET HERSTELPAKKET 
Je vraagt veel van jezelf. Geen probleem, maar opeens valt alles je zwaar en krijg je moeite om met sporten bij te blijven. Neem je wat gas terug of geef je je lichaam wat het nodig heeft? En dat is optimaal herstel met eiwitten en glutamine en ondersteuning van de weerstand met zink. Immers, je spieren hebben na het sporten extra goede voeding nodig als je wilt dat ze herstellen en groeien. Anders word je na een dag of 2 moe en is de sportschool echt wel het laatste waar je aan denkt. Kwalitatief hoogwaardige aminozuren en eiwitten geven je spieren de bouwstoffen die ze nodig hebben om beschadigde spiervezels (die ontstaan altijd door intensief sporten) te herstellen en sterker en langer te maken. Wanneer je vermoeid bent, kan glutamine het verschil maken. Intussen zorgt magnesium voor spierontspanning, waardoor het herstel makkelijker is. Zink is nodig voor de celopbouw en draagt bij aan je weerstand, die anders door veel sporten minder zou kunnen worden.  Het Amiset Herstelpakket geeft je alles wat je nodig hebt. Het bestaat uit YOLO, Hard Body en Magnesium. 

 

Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares