Rugby World Cup: geen koffie maar wel boksen

Shares

Merk jij wat de invloed van voeding op je sportprestaties is? Meer en meer dringt het door dat je met de juiste voeding(sstoffen) tot betere prestaties kan komen. Zelfs voor jeugdsporters op serieus recreatief niveau wordt er nagedacht over nut en noodzaak van goede voeding. En op topniveau is dat natuurlijk helemaal het geval. Zo zitten er onder de begeleiders van het Engelse rugbyteam voedingsdeskundigen, die een minutieus uitgedacht eetplan opstellen voor wedstrijddagen. 

De Rugby World Cup 2015 is in volle gang. In Engeland (het gastland) zijn ze er maar liefst 6 weken druk mee. Uiteraard worden alle verrichtingen van het eigen team op de voet gevolgd. En hier wordt niets aan het toeval overgelaten zo lazen we op de site van de Daily Mail. Géén koffie, géén thee, veel eiwitten maar niet te veel eten en wel boksen of wat gewichtheffen om helemaal in de juiste mindset te komen voor de wedstrijd. Inmiddels weten we dat het voor deze wedstrijddag nét niet heeft mogen baten, maar aan de voorbereiding heeft het niet gelegen.
Voeding, vocht en rust zijn van vitaal belang. Te veel of te weinig hiervan kan een negatief effect hebben op de prestaties en met de marginale verschillen tussen de teams die deelnemen aan de Rugby World Cup kan de juiste voorbereiding nét het verschil maken.

Advertentie

 

informatie

Advertentie

HET AMISET SPORTPAKKET
Groei je niet, sport je niet en ben je weinig ziek? Dan krijg je waarschijnlijk voldoende proteïne binnen uit je basisvoeding. Is je lichaam in ontwikkeling? Sport je een paar keer in de week? Ben je vaak onnodig vermoeid? Herstel je moeizaam? Ook te vaak grieperig? Dan zou je lichaam waarschijnlijk beter functioneren met een hogere inname van proteïnen. Proteïne is een lange ketting van bouwblokken die aminozuren heten. Deze aminozuren worden vervolgens in jouw lichaam verbruikt in o.m. hormonen en enzymen en ze helpen vooral bij het onderhoud en de vernieuwing van spierweefsel. Hard Body bevat precies de juiste hoeveelheid van de allerbeste weiproteïne met extra glutamine. Magnesium is goed voor het concentratievermogen, het geheugen en voor de leerprestatie. Groene thee geeft je extra energie om langer door te gaan met sporten. 
Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares