Slank koken in vijftien minuten

Shares

Op zoek naar een lekker en slank gerecht, maar geen zin om urenlang in de keuken te staan? Slank koken hoeft niet ingewikkeld te zijn. Deze spiesjes zijn in een handomdraai klaar. Binnen 15 minuten staat het op tafel!

Ingrediënten (voor 4 personen):

160 gram stevige halloumikaas, of stevige vis (zwaardvis, tonijn of zeeduivel); 2 kleine courgettes in stukken gesneden; 8 cherrytomaatjes; 16 kleine champignons; 2 rode paprika’s in 16 stukken; olijfolie.

Voor de salsa: 7 theelepels olijfolie; mespunt gedroogde en gemalen chilipepers; klein teentje knoflook; ½ bosui, kleingesneden; klein stuk rode paprika; sap van een halve limoen; 2 theelepels zoute sojasaus; 2 theelepels sinaasappelsap; 1 takje elk van peterselie, munt, koriander en basilicum.

Bereiding:

1 Als je houten pennen gebruikt, zet deze dan eerst in water. Snijd kaas of vis in stukken en rijg afwisselend met de groente aan de pennen. Doe aan de uiteinden iets stevigs als een champignon of stuk courgette en houd de tomaat in het midden tussen de kaas.

2 Doe alle ingrediënten voor de salsa in de blender, draai een paar seconden tot u een grove saus hebt.

3 Vet iedere brochette licht in met wat olijfolie en bruin ze onder de hete grill. Draai de spiesjes regelmatig om en serveer meteen met de salsa.

Lekker met bijvoorbeeld couscous en een groene, gemengde salade van veldsla, rucola en bladsla.

Advertentie

VOOR WIE IS HET AMISET CARDIOPAKKET?
's Ochtends cardio maakt het verschil. Voor je metabolisme, om af te vallen en om een gezonde BMI te behouden. Vroeg op om je rondje te lopen geeft je verbranding een kickstart. Heb je niet altijd evenveel energie dan helpt deze combinatie van producten je aan voldoende energie. Het pakket bestaat uit Morning Rush, Road Runner en Green Tiger.

WAAROM HET AMISET  CARDIOPAKKET?
Regelmaat en discipline zijn de sleutelwoorden. Geen dag overslaan, je niet verschuilen achter te laat naar bed, koutjes of spier- en gewrichtspijn. Het is een goed idee om stimulerende producten, zoals koffie, zoveel mogelijk te vermijden en te zorgen voor zoveel mogelijk voedingsmiddelen die op een andere manier kracht en energie geven: groene thee, groene koffie, bonen en andere peulvruchten en noten. Groene koffie die goed is geproduceerd, kan een vorm van cafeïne bevatten die eerst door je lichaam afgebroken moet worden. Dit heeft een langzamer effect, maar geeft je wel heel veel energie. Complexe koolhydraten uit geven tijdens het sporten voldoende energie. Samen met groene thee zorgt dit ervoor dat je makkelijker je bed uit komt en ook 's avonds nog voldoende energie hebt. Je zult zien dat je dan minder trek in koffie hebt. 
Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares