Slim! Verrassende viskoekjes met veel omega-3

viskoekjes
Shares

Je weet het vast wel: essentiële vetzuren uit vette vis zijn onmisbaar voor de gezondheid van je hersenen. Ze vormen de basisstructuur van het brein en zijn ook van vitaal belang voor een goede werking van het zenuwstelsel. Vis bevat ook veel selenium, dat een beschermend effect heeft op de hersenen. De mango’s in het recept zijn een zeer goede bron van de anti-oxidanten bètacaroteen en vitamine C. Neem geen vis uit blik omdat bij het inblikken de olie uit de vis verdwijnt en daarmee ook de omega-3 vetzuren.

– Viskoekjes met salsa van mango – 

Dit heb je nodig voor 2 personen

Voor de viskoekjes: 250 gram verse tonijn, gegaard (op de grill, in de koekenpan of gestoomd) of andere vette vis; 125 gram iets kruimige aardappelen, met of zonder schil, gekookt of gestoomd; 1-2 teentjes knoflook, fijngehakt en licht gebakken; 4 eetlepels couscous; olijfolie om te bakken

Voor de salsa 1 mango, geschild en kleingesneden (met verse perziken of abrikozen gaat het ook); 2 stevige lente-uitjes, schoongemaakt en kleingesneden; 3 eetlepels gehakte, verse koriander; sap van twee limoenen; 1 eetlepel olijfolie; 1 klein scheutje Worcestershire-saus

Zo maak je het

  1. Meng alle ingrediënten voor de viskoekjes – behalve de couscous en de olie – door elkaar in een ruime schaal. Prak met een vork tot een homogeen mengsel ontstaat. Vorm zes kleine koekjes van het mengsel en rol ze door de couscous. Verwarm een kleine hoeveelheid olie in een koekenpan en bak de koekjes op matig vuur ongeveer vijf minuten per kant, tot ze goudbruin zijn.
  2. Meng de ingrediënten voor de saus door elkaar in een kom tijdens het bakken van de viskoekjes.

Serveer de viskoekjes op een bord met een bedje van gemengde groene salade en natuurlijk de salsa van mango.

Geef als eerste een reactie on "Slim! Verrassende viskoekjes met veel omega-3"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares