Beste resultaat? Sportvoeding voor ieder doel!

Shares

Een sixpack is 10% fitness en 90% voeding. Wil je optimaal resultaat uit je sportinspanningen halen? Pas dan behalve je leefstijl ook je voeding aan. Om zo goed mogelijk voor je lichaam te zorgen, is het belangrijk dat je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. 

Dit kan door sportvoeding gericht op jouw sport of het doel dat je hebt en het geldt niet alleen voor krachtsporters of fitnessers, maar minstens net zo goed voor topatleten. Voeding bepaalt voor 90% je resultaat. Voeding voor sporters is onder te verdelen in verschillende categorieën:

  • duursport
  • krachtsport
  • sportief afvallen

Duursporters

wielrenners.jpgDuursporters hebben over het algemeen behoefte aan langzame koolhydraten. Dit betekend dat de koolhydraten hun energie langzaam en gedoseerd afgeven
waardoor de duursporter gedurende langere tijd profijt heeft van zijn voeding. Let er als duursporter op dat je ongeveer een uur voor je sportieve inspanning een stevige maaltijd met veel koolhydraten eet.

Krachtsport, bodybuilders en fitnessers.

borstspieren.jpgVaak wordt gedacht dat je zo min mogelijk moet eten en zo veel mogelijk moet afvallen om een sixpack te krijgen. Het tegenovergestelde is waar. Bodybuilders en krachtsporters eten krachtsportvrouwen3.jpgsoms wel tussen de 8.000 en 10.000 calorieën op een dag weg. Het grote verschil is dat deze sporters droge voeding eten die perfect aansluit op hun lichaamsbehoefte. De voeding bestaat hoofdzakelijk uit eiwitten om opbouw van spiermassa te ondersteunen!

Sportief afvallen

sportvoedingOok dieetvoeding valt onder de noemer sportvoeding. Diëten zijn er in veel verschillende varianten en als je wilt afvallen kun je dat het beste doen door minder en beter te eten. In de regel geldt: let op de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt. Probeer zes keer per dag een gezond hapje te eten in plaats van drie grote hoofdmaaltijden (zo houd je je spijsvertering optimaal). Doe regelmatig aan lichaamsbeweging (lopen van en naar de winkel is vaak al voldoende) en ga drie keer per week intensief sporten.

 

 

 

Advertentie

VOOR WIE IS HET AMISET CARDIOPAKKET?
's Ochtends cardio maakt het verschil. Voor je metabolisme, om af te vallen en om een gezonde BMI te behouden. Vroeg op om je rondje te lopen geeft je verbranding een kickstart. Heb je niet altijd evenveel energie dan helpt deze combinatie van producten je aan voldoende energie. Het pakket bestaat uit Morning Rush, Road Runner en Green Tiger.

WAAROM HET AMISET  CARDIOPAKKET?
Regelmaat en discipline zijn de sleutelwoorden. Geen dag overslaan, je niet verschuilen achter te laat naar bed, koutjes of spier- en gewrichtspijn. Het is een goed idee om stimulerende producten, zoals koffie, zoveel mogelijk te vermijden en te zorgen voor zoveel mogelijk voedingsmiddelen die op een andere manier kracht en energie geven: groene thee, groene koffie, bonen en andere peulvruchten en noten. Groene koffie die goed is geproduceerd, kan een vorm van cafeïne bevatten die eerst door je lichaam afgebroken moet worden. Dit heeft een langzamer effect, maar geeft je wel heel veel energie. Complexe koolhydraten uit geven tijdens het sporten voldoende energie. Samen met groene thee zorgt dit ervoor dat je makkelijker je bed uit komt en ook 's avonds nog voldoende energie hebt. Je zult zien dat je dan minder trek in koffie hebt. 
Shares

Reageer op dit artikel

avatar
500

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Shares