Supersnelle zomerse salade

Shares

Op warme zomerdagen heb ik echt geen zin om te koken of lang in de keuken te staan (maar wel om lekker te eten). Deze frisse salade is snel gemaakt en je kunt hem zo voedzaam of mager maken als je zelf wilt.

Zomerse salade met meloen en… kip, garnalen of geitenkaas

Omdat je toch bij elke maaltijd ook eiwitten moet eten, kun je kipfilet of garnalen erdoorheen husselen. Als je alle eiwitten achterwege laat, zou je deze wel nog op een andere manier binnen moeten krijgen.

Advertisements

Ingrediënten

Voor 4 personen als hoofdmaaltijd: 2 zakjes gemengde sla of verschillende soorten sla door elkaar; een flinke theelepel verse tijm; 2 kleine komkommers (schillen en zaadjes eruit halen) in kleine blokjes; ca. 1 kg water- of andere meloen; 1 rode ui in ringen; 3 eetlepels geroosterde walnoten. Opties: blokjes van 250 gram verse, romige geitenkaas of van 250 gram geroosterde kipfilet of 250 gram garnalen. Voor de dressing: 4-5 theelepels milde mosterd; 3 theelepels walnootolie; 1 theelepel citroensap; olijfolie (ca. half kopje); 2 fijngehakte bosuitjes; 4 verse basilicumblaadjes ook fijngehakt; zout en peper.

Bereiding

  1. Alle ingrediënten (behalve de olijfolie) voor de dressing in een kom goed door elkaar kloppen. Voeg scheutje voor scheutje de olijfolie toe totdat een mooie dressing is ontstaan.
  2. Doe de gewassen sla in een grote kom. meng met de komkommerblokjes en strooi de kruiden eroverheen. Schep vervolgens watermeloen, kip of kaas er voorzichtig doorheen. Leg de uienringen op de salade en strooi de walnoten erover.
  3. Meng de dressing nog even goed en verspreid in een mooie zig-zagbeweging over de salade.
Shares
0 0 vote
Artikelbeoordeling

Advertentie

AMISET RELAXPAKKET
Extreme stress of lichamelijke vermoeidheid hebben een desastreus effect op je lichaam: weerstand, concentratie en energieniveaus nemen aanzienlijk af. Je kunt je lichaam en brein ‘resetten' met behulp van natuurlijke remedies, die al eeuwenlang gebruikt worden. Deze helpen je ontspannen, lekker slapen en met stress om te gaan. Binnen een paar dagen zul je verschil merken en na 2 - 3 weken voel je je weer helemaal jong en fris!

relaxpakket

Subscribe
Abonneren op
guest

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Shares