Te dik, onzeker of ontevreden over je figuur?

te-dik
Shares

Zowel mannen als vrouwen zijn onzeker over hun voorkomen. Voor vrouwen geldt vrijwel altijd: ben ik niet te dik? Voor mannen geldt vaak: ben ik wel gespierd genoeg en valt mijn bierbuikje niet op? Tijd om een eind te maken aan die onzekerheden met 15 tips & trucs die jou gaan helpen om je perfecte figuur te krijgen!

    1. Eet vooral overdag
    2. Drink 3 liter vocht
    3. Neem 3 porties magere zuivel
    4. Iedere dag 3 stuks fruit
    5. Drink 3 grote glazen groene thee
    6. Sport 3x per week intensief
    7. Drink 3 bidons van 500 ml vocht per training
    8. Sprint 3 maal per training tot het uiterste
    9. Drink na de training een caloriearme proteïneshake
    10. 3x per week vis
    11. 3 koppen koffie per week!
    12. 3x per week een detox
    13. Iedere week 3 pittige maaltijden
    14. Eet ’s avonds 3 soorten groenten met kip of vis
    15. Eet je toetje 3 kwartier na je hoofdgerecht

Het behalen van het juiste streefgewicht is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Slanke fotomodellen, afgetrainde mannen in de tv-reclames. Het lijkt zo simpel maar hoe bereik je dat?

15 tips & trucs voor jouw perfecte figuur

1-Eet vooral overdag

Gezonde kleine maaltijden (3 per dag) helpen je lichaam gemakkelijker afslanken dan grote broodmaaltijden overdag gevolgd door een grote hoofdmaaltijd ’s avonds. Tussendoor 3 momenten om gezond te ‘snacken’ met kleine hapjes, zoals rauwe groenten, fruit, noten, zuivel of een shake. Neem ’s avonds geen grote hoofdmaaltijd meer.

2-Drink 3 liter cafeïnevrij en suikerarm vocht

Bijvoorbeeld water, kruidenthee, groene thee of vruchtensap (10%) aangelengd met water. Een klein beetje suiker in je thee is niet zo erg en beter voor je dan zoetjes. Kies voor grote kannen, bidons en glazen van minstens 250 ml. Drink altijd 500 ml vocht bij een maaltijd. Alleen al door meer water te drinken, verbrand je meer lichaamsvet (en eet je minder).

3-Neem 3 porties magere zuivel

Calcium is belangrijk als je slank wilt blijven. Zonder voldoende calcium lijkt afslanken aanmerkelijk moeilijker. Vloeibare en smeerbare zuivelproducten bevatten over het algemeen minder verzadigd vet.

4-Iedere dag 3 stuks fruit

De toevoer van vitamines zorgt er in ieder geval voor dat je lichaam bereid is om vet los te laten. Wanneer je niets eet gaat je calorieverbruik omlaag en blijft je lichaam vet vasthouden. Dit vertraagt het afslanken. Rode en zwarte bessen, rode druiven, mango’s, appels en kiwi’s zijn echte aanraders.

5-Drink 3 grote glazen groene thee

Groene thee verhoogt je stofwisseling, verlaagt deels de absorptie van vet uit voedsel als je het bij een maaltijd drinkt en maakt bij het sporten de verbranding van vetreserves makkelijker.

6-Sport 3 maal per week intensief

Dit betekent zweten, puffen en diep en veel moeten ademen. Een rustige wandeling of een fietstochtje is gezond, maar helpt je niet direct afslanken. Ga dus om de dag lekker tekeer.

7-Drink 3 bidons van 500 ml vocht per training

Water voldoet, maar een caloriearme sportdrank is beter. Drink de helft van je eerste bidon net voor je training en houd 250 ml per 30 minuten sporten aan als minimum. Dit helpt je lichaam vet verbranden en meer afvalstoffen kwijtraken en het geeft je tevens meer energie en uithoudingsvermogen.

8-Sprint 3 maal per training tot het uiterste

Houd rekening met je gezondheid, maar probeer wel je grenzen te verleggen. Een sprintje van 30-60 seconden eens per 10 minuten is voldoende. Zo leer je je lichaam om elke dag meer calorieën te verbranden.

9-Drink na een training een caloriearme proteïneshake

Dit zorgt voor een beter spierherstel, een betere vetverbranding na je training en het remt je eetlust.

10-3x per week vis

Vette vissoorten bevatten goede vetzuren die bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling en circulatie. Vis helpt je cholesterolspiegels en kan bijdragen aan het schoonhouden van je bloedvaten. Verse zalm en tonijn zijn echte aanraders.

11-3 koppen koffie per week!

Cafeïne onttrekt je eigen pepmiddel (adrenaline uit je bijnieren) uit je lichaam, zodat je op dát moment meer energie hebt, maar minder energie later op de dag. Je basisvermogen om calorieën te verbranden wordt ook minder. Wil je jezelf slim oppeppen kies dan zachtere cafeïnevormen zoals groene thee of yerba maté.

12-3x per week een detox

Je lever heeft als taak onder meer om vetrijk voedsel te verwerken zodat minder afvalstoffen en vet onder de huid terechtkomen. Zorg je goed voor je lever, dan blijf je makkelijker slank en ziet je huid er beter uit. Dit doe je bijvoorbeeld door 3x per week bij je ontbijt mariadistel te nemen.

13-Iedere week 3 pittige maaltijden

Specerijen krikken je stofwisseling op en zorgen dat je meer calorieën verbrandt. Paprika, zwarte peper, rode pepers, Indiase of Thaise chili’s… hoe pittiger, hoe beter. Als je het samen met gember of geelwortel gebruikt ondersteun je ook je spijsvertering. Vergeet niet te erbij drinken.

14-Eet ’s avonds 3 soorten groenten met kip of vis

Stel je avondmaaltijden samen uit 3 soorten groente met kip of vis (houd het bij maximaal 3 kleine porties rood vlees per week die goed gekauwd moeten worden). Keuze genoeg: Aziatische maaltijdsoepen, Thaise wokgerechten, Franse of Indiase recepten. Vermijd ’s avonds waar mogelijk wit brood, witte rijst en pasta.

15-Eet je toetje 3 kwartier na je hoofdgerecht

Dan mag zelfs chocola mits je er een groot glas water bij drinkt. Kies kwaliteit met veel smaak, dan hoef je minder te eten.

Bedenk dat alle systemen in je lichaaam met elkaar verbonden zijn. De bovenstaande adviezen zijn voor iederen simpel uit te voeren, maar de voedingsleer erachter is redelijk complex. Als je écht resultaat wilt boeken voer deze adviezen dan in zijn geheel uit.

 

Geef als eerste een reactie on "Te dik, onzeker of ontevreden over je figuur?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares