We doen het allemaal: emotie-eten. Met deze 5 tips kun je de verleiding de volgende keer weerstaan

4tips_emotie_eten
Shares

Je hebt een rotdag gehad op je werk, of je bent gestresst of vermoeid of je zit gewoon niet lekker in je vel. En wat doe je dan? Dan duik je de (koel)kast in op zoek naar alles wat maar eetbaar is. Emotie-eten heet dat en we doen het allemaal. En juist dat eten om je beter te voelen en niet omdat je honger hebt, is een van de grootste dikmakers. Zo kun je er iets aan doen.

  1. Ga 20 minuten afkoelen
  2. Drink een groot glas water
  3. Een frisse mond
  4. Love yourself!
  5. Neem een eetlustremmer

1 – Ga 20 minuten afkoelen

Doe je loopschoenen aan en ga wandelen of hardlopen. Ook een klusje in huis kan je al helpen. Maak de badkamer schoon, of ruim wat op. Blijf in ieder geval uit de keuken!

2 – Drink een groot glas water (of een andere calorievrije drank)

Heel vaak heb je gewoon dorst als je denkt dat je trek hebt. Neem dus eerst een groot glas drinken of neem een kop groene thee. Zonder calorieën natuurlijk. Is je dorst gelest, dan heb je waarschijnlijk ook niet zo veel trek meer.

3 – Een frisse mond

Neem een pepermuntje of kauwgom, poets je tanden of (pepermunt)thee. En merk dat de drang tot snoepen opeens minder wordt.

4 – Love yourself

Lach naar jezelf in de spiegel, neem een lekkere warme douche of bad, adem een paar keer goed in en uit. Van jezelf houden en innerlijke rust zijn belangrijke factoren om emotie eten tegen te gaan

5 – Neem een eetlustremmer

Ook een eetlustremmer helpt je de drang tot snoepen te verminderen en makkelijker je gewicht te beheersen. Het principe is eenvoudig: de vezels in een eetlustremmer zwellen op in je maag en kunnen wel 10x zo veel volume gaan innemen. Je zit dan eenvoudig vol en je lust om te eten wordt daar minder van.

Geef als eerste een reactie on "We doen het allemaal: emotie-eten. Met deze 5 tips kun je de verleiding de volgende keer weerstaan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Shares