3 kilo in 3 weken

Veel mensen komen zo'n gelegenheid wel eens tegen. Eentje waar je het liefst zo snel mogelijk even nog een paar kilo's voor verliest. Met onderstaande tips zal je dit een stuk makkelijker afgaan! Alle afslankproducten vind je hier: afslanken
1. Eet vooral overdag. 3 gezonde kleine maaltijden helpen je lichaam gemakkelijker afslanken dan grote broodmaaltijden overdag gevolgd door een grote hoofdmaaltijd 's avonds. Tussendoor 3 momenten om gezond te 'snacken' met kleine hapjes zoals rauwe groenten, fruit, noten, zuivel of een handig reepje. Neem 's avonds geen grote hoofdmaaltijd meer.

2.
Drink 3 liter cafeïnevrij en suikerarm vocht per dag zoals b.v. water, kruidenthee, groene thee of vruchtensap (10%) aangelengd met water. Een klein beetje suiker in je thee is niet zo erg en beter voor je dan zoetjes. Kies voor grote kannen, bidons en glazen van minstens 250 ml. Drink altijd 500 ml vocht bij een maaltijd. Alleen al door meer water te drinken, verbrand je meer lichaamsvet.

3. Eet of drink 3 porties magere zuivel per dag. Calcium is belangrijk als je slank wilt blijven. Zonder voldoende calcium lijkt afslanken aanmerkelijk moeilijker. Met voldoende calcium is afslanken aantoonbaar gemakkelijker. Vloeibare en smeerbare zuivelproducten bevatten over het algemeen minder verzadigd vet.

4. Eet overdag 3 stuks fruit. De toevoer van vitamines zorgt er in ieder geval voor dat je lichaam bereid is om vet los te laten. Wanneer je niets eet gaat je calorieverbruik omlaag en blijft je lichaam vet vasthouden. Dit vertraagt het afslanken. Rode en zwarte bessen, rode druiven, mango's, appels en kiwi's zijn echte aanraders.

5. Drink 3 grote glazen groene thee per dag. Groene thee verhoogt de stofwisseling, verlaagt deels de absorptie van vet uit voedsel wanneer gedronken bij een maaltijd en maakt bij het sporten de verbranding van vetreserves makkelijker.

6. Sport 3 maal per week intensief. Dit betekent zweten, puffen en diep en veel moeten ademen. Een rustige wandeling of een fietstochtje is gezond maar helpt je niet direct afslanken. Ga dus om de dag lekker tekeer.

7.
Drink 3 bidons van 500 ml vocht per intensieve training. Water voldoet maar een caloriearme sportdrank is beter. Drink de helft van je eerste bidon net voor je training en houd 250 ml per 30 minuten sporten aan als het minimum. Dit helpt je lichaam vet verbranden en meer afvalstoffen kwijtraken en het geeft je tevens meer energie en uithoudingsvermogen.

8. Sprint 3 maal per training tot het uiterste. Houd rekening met je gezondheid maar probeer wel je grenzen te verleggen. Een sprintje van 30 / 60 seconden eens per 10 minuten is voldoende. Zo leer je je lichaam om elke dag meer calorieën te verbranden.

9.
Drink een caloriearme proteïneshake net na die 3 trainingen. Dit zorgt voor een beter spierherstel, een betere vetverbranding na je training en het remt je eetlust.

10. Eet 3 vismaaltijden per week. Vette vissoorten bevatten goede vetzuren die bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling en circulatie. Vis helpt je cholesterolspiegels en kan bijdragen aan het schoonhouden van je bloedvaten. Verse zalm en tonijn zijn echte aanraders.

11. Houd het bij 3 koppen koffie per week. Cafeïne onttrekt je je eigen pepmiddel (adrenaline uit je bijnieren) zodat je op dat moment meer energie hebt, maar minder energie voor later op de dag. Je basisvermogen om calorieïn te verbranden wordt ook minder. Wil je jezelf slim oppeppen kies dan verbonden zachtere cafeïnevormen zoals groene thee of yerba maté.

12. Gebruik minimaal 3 maal per week mariadistel om je lever te helpen reinigen. Een schone lever helpt je vetrijk voedsel beter te verwerken zodat minder afvalstoffen en vet onder de huid terechtkomen. Zorg je goed voor je lever, dan blijf je makkelijker slank en ziet je huid er beter uit.
 
13. Eet 3 pittige maaltijden per week. Specerijen krikken je stofwisseling op en zorgen dat je meer calorieïn verbrandt. Paprika, zwarte peper, rode pepers, Indiase of Thaise chili's zijn allemaal goed. Hoe pittiger, hoe beter. Als je het samen met gember of geelwortel gebruikt ondersteun je ook je spijsvertering. Vergeet niet te drinken.

14.
Laat je avondmaaltijden bestaan uit 3 soorten groenten met kip of vis (houd het bij 3 kleine porties rood vlees per week die goed gekauwd moeten worden.) Keuze genoeg: Aziatische maaltijdsoepen, Thaise wokgerechten, Franse of Indiase recepten etc. Vermijd 's avonds waar mogelijk brood, rijst, pasta en aardappelen.

15. Eet je toetje minstens 3 kwartier na je hoofdgerecht. Dan mag zelfs chocola mits je er een groot glas water bij drinkt. Kies kwaliteit met veel smaak, dan hoef je minder te eten. Alles in je lichaaam is met elkaar verbonden en alhoewel bovenstaande adviezen simpel klinken is de voedingsleer erachter redelijk complex. Als je echt resultaat wilt boeken voer deze adviezen dan in zijn geheel uit.

Veel plezier en veel succes!



Meer tips over afslanken?

Alle afslankproducten vind je hier: afslanken

Share this article