Gewrichten

Met de jaren komen ook wat meer pijntjes. Je botten en gewrichten hebben er tenslotte al een behoorlijke periode opzitten. Zorg daarom goed voor je botten en gewrichten. Hieronder kun je lezen hoe je dat het beste kunt doen.
Merk je met de jaren dat je vaker last van ongemakken in je gewrichten krijgt die er zogenaamd bijhoren?

Wat velen helaas al eens te horen hebben gekregen is: Sorry, ik kan u niet verder helpen. U zult ermee moeten leren leven. Vaak is er echter nog heel veel positiefs te bereiken.

Bij het ouder worden, maar ook door overbelasting of blessures kunnen veranderingen in het kraakbeen en in de aanmaak van gewrichtsvloeistof ontstaan. Dit kan leiden tot bewegingsbeperking, stijfheid of zelfs gekraak in de gewrichten.

In plaats van lekker in beweging te blijven, gaan mensen vanwege de ongemakken steeds minder bewegen. Dit verslechtert de boel alleen nog maar wat je fitheid natuurlijk bepaald niet ten goede komt.

Hoe oud je ook al bent, neem het allemaal nog niet voor lief. De kans is groot dat je aangenaam door verbeteringen verrast zult worden.



Tip producten voor onderhoud / dagelijks routinematig gebruik:

- glucosamine - neem 2x 1 tabletten per dag
- magnesium - neem 1x theelepel met melk of sap 's avonds
- vitamine c - neem 1x tabletten bij iedere hoofdmaaltijd en 2x na lichaamsbeweging
- visolie - neem 2x 3 capsules per dag (bij ontbijt en avondmaaltijd)


Aanbevolen door therapeuten en deskundigen:

- extra sporenelementen en mineralen voor energie - neem 2 x 10 druppels per dag
- een goede multivitamine - 1x tablet net na ontbijt
- magnesium + calcium - 2x 3 tabletten per dag bij geen inname zuivel

- voor extra ondersteuning - neem 2x na lichaamsbeweging
- een fytotherapeutische middel ter ondersteuning voor de lange termijn

- voor pijnlijke gewrichten en reumatische klachten - bij het eten innemen, incidenteel gebruik
- voor aanhoudende pijn klachten - hou je aan de aanbevolen dagdosering



Bij aanhoudende klachten raadpleeg altijd uw huisarts.

Share this article