Hoe blijf ik op gewicht?

Je bent een fervent sporter en hebt een gezond gewicht. Enkel val je erg makkelijk af. Je komt wel wat in spieren en gewicht aan, alleen niet zoals je zelf wilt. Lees hier hoe je gezond op gewicht kunt blijven.
Het magere is er vanaf, je bent op gewicht, maar je valt nog steeds te makkelijk af.

Blijf er vooral voor zorgen dat je voldoende koolhydraten binnenkrijgt en verhoog je proteïne-inname iets. De proteïnes (eiwitten) zorgen voor belangrijke aminozuren die je nodig hebt om je spierweefsel te beschermen en op te bouwen.

Blijf je voeding goed in zes of meer eetmomenten over de dag verspreiden en snack verstandig.

Uiteraard heb je ook vetten nodig, maar dan wel gezonde vetten en met mate. Je te buiten gaan aan koekjes, patat etc. is geen oplossing om aan te komen. Je krijgt dan slechte vetten, transvetten, binnen en die komen je gezondheid niet ten goede.

Kijk liever naar gezonde vetten. Eet geregeld vis voor de omega 3 vetzuren en gebruik extra vierge kokosolie om je lichaam van voldoende snel bruikbare energie te kunnen voorzien. Noten en avocado's zijn ook goede keuzes voor gezonde vetten.

Train drie tot vier keer in de week, waarbij je niet meer dan een keer aan cardio doet. Indien je al makkelijk afvalt, kun je je beter vooral op krachttraining richten.

Hoe kun je verder?

Share this article