Hyperactieve puber?

Elk kind komt in de puberteit, helaas gedraagt niet elk kind zich zoals de andere. Soms heb je te maken met een hyperactieve puber. Dit kan erg lastig zijn en tips om dit te reguleren zijn dan altijd welkom. Lees hier handige tips voor bij een hyperactieve puber.
5 stappen om hyperactieve pubers rustiger te maken.

1. Stimuleren om goed te ontbijten op vaste tijdstippen. Muesli, volkorenbrood, yoghurt, fruitsalade, water of thee erbij. Geen suiker, geen koffie of cola. Zorg dat al het goede zoveel mogelijk voor het pakken ligt.

2. Lekker laten snacken, maar dan wel gezond. Haal veel fruit, gedroogde vruchten, noten, yoghurt en gezonde repen in huis. Geen snacks met toegevoegde suikers of op basis van aardappelen, zoals chips.

3. Iedere dag een beetje vis. De omegavetzuren zijn nodig voor een goede mentale ontwikkeling en leiden bij probleemkinderen tot verbeteringen in het gedrag.

4.
Haal geraffineerde suiker zoveel mogelijk uit hun dieet. Lees alle etiketten na en zet producten met sucrose en dextrose buiten schot. Geen witbrood, zo min mogelijk snoep, fris etc. Vooral fris in grote hoeveelheden is funest voor een jong lichaam.

5.
Wees voorzichtig met pepmiddelen. Cafeïnebronnen zoals koffie, cola, chocola, guarana, energiedranken, nicotine etc. halen het lichaam steeds uit balans, waardoor iemand ook geestelijk uit de bocht kan vliegen.
Elk kind komt in de puberteit, helaas gedraagt niet elk kind zich zoals de andere. Soms heb je te maken met een hyperactieve puber. Dit kan erg lastig zijn en tips om dit te reguleren zijn dan altijd welkom. Lees hier handige tips voor bij een hyperactieve puber.

Voeding beïnvloedt gedrag, dat is bewezen. Nu heb jij 5 stappen om je puber tot rust te helpen brengen.

Share this article