Borstspieren

In de sportschool worden vaak maar drie spiergroepen getraind. De buikspieren, de beenspieren en de rug- en arm spieren. Maar vergeet je niet de borstspieren? Want die gedefinieerde borst komt niet uit de lucht gevallen. Hier lees je hoe je deze het beste kunt trainen!
Je wilt je borstspieren, bovenarmen en polsen versterken. Met 5 minuutjes in de ochtend bouw je aan een sterk bovenlichaam.

Neem op de grond plaats op handen en voeten (knieën mag ook). Maak een lijn van je hoofd tot je voeten. Je nek loopt gelijk met je rug. Je buik en billen zijn aangespannen. Trek nu je buik nog iets verder in en druk je vervolgens op.

Doe dit net zoveel keer als je kunt in een minuut. Lukt het je om zestig keer op te drukken, wees dan gelukkig. Gaat het slechts zes keer, wees dan tevreden. Morgen zijn je borstspieren toch sterker.

Is de minuut om, houd dan je lichaam nog even op 5 cm afstand van de grond. Trek je buik nog iets in, span je billen aan, blijf goed en diep ademen en probeer het 20 seconden vast te houden. Kun je niet meer, ga dan lekker douchen.

Heb je nog energie over, dan kun je deze combinatie nog tweemaal herhalen. Zo ben je 's ochtends slechts 5 minuten kwijt.

Zorg er vervolgens voor dat je goed verspreid over de dag proteïne gaat eten en/of drinken.

Werkt perfect!

Share this article