Informatie over Fitness

Wanneer men gaat bewegen of sporten doet men dit vaak in een sportschool. Fitness is tenslotte een zeer toegankelijke manier van sporten. Niet alleen in de sportschool maar ook thuis kan je dit doen. Lees de tien fitnesstips hieronder om het beste uit het sporten te halen.
1. Doe je buikspieroefeningen 's ochtends voor je ontbijt, zo verbrand je meer vet rondom je buik en krijg je sneller een 'wasbordje'.

2. Train liever 's ochtends i.p.v. 's middags of 's avonds, zo stimuleer je 's morgens al de productie van groeihormonen en testosteron wat tot meer spiergroei zal leiden.

3. Eet vaker en kleine maaltijden, zes hartige snacks is gezonder dan drie hoofdmaaltijden. Het verspreiden van je voeding leidt weer tot meer spiergroei en minder omzetting van voedsel in vet.

4. Plan je maaltijden met pen en papier, zo ben je je er meer van bewust dat je lichaam krijgt wat het nodig heeft op de juiste momenten.

5. Als je traint om meer spiermassa op te bouwen, heb je meer proteïne nodig dan de gemiddelde persoon, zorg ervoor dat 1/3 van je bord proteïnerijk voedsel bevat, zoals kip, kalkoen, tonijn, zalm en magere zuivel. Supplementeer met weiproteïne (overdag en 's avonds laat) om je spieren optimaal te voeden.

6. Plantaardige vetten en (vis)oliën zijn gezond en geven je energie, dierlijke vetten zijn moeilijker te verbranden en verhogen je vetpercentage.
7. Train een spiergroep zo zwaar mogelijk voor korte periodes, begin met de oefening die het grootste deel van de spier belast, en doe daarna uitsluitend aanvullende oefeningen. Met creatine kun je aanmerkelijk zwaarder trainen.

8. Train vaker voor kortere periodes, je lichaam kan slechts een beperkte hoeveelheid spierweefsel per dag herstellen en aanmaken.

9. Drink veel complexe koolhydratentijdens en direct na trainingen, zo voorkom je dat je je spierweefsel verbrand voor de nodige energie.

10. Zorg, direct na je training, dat je voldoende aminozuren / proteïne binnenkrijgt zodat je lichaam voldoende bouwblokken heeft om de training om te zetten in spiergroei.

Share this article